Logo

Firma

Czas trwania: 19-23 h (2 dni)

Szkolenie dedykowane jest dla przedsiębiorców, menedżerów, pracowników mikro-, niewielkich firm i/lub dla osób, które myślą o stworzeniu struktury firmowej (działalność gospodarcza, spółka z ograniczoną odpowiedzialność itd.)

Cel Biznesowy:

  • Zrozumienie funkcjonowania firmy
  • Zwiększenie zdolności, efektywności i skuteczności w firmie w różnych dziedzinach
  • Adekwatna kontrola i właściwe zarządzanie własną działalnością
  • Poprawienie jakości i systematyczności w firmie
  • Nowe możliwości na rynkach zagranicznych
  • Zwiększenie sprzedaży i zysków

Cel Edukacyjny/Korzyści:

  • Poszerzenie wiedzy, a także świadomości o firmie i przedsiębiorczości
  • Wzmocnienie własnych zasobów i predyspozycji w zakresie zarządzania
  • Nabycie wiedzy o możliwościach polskich przedsiębiorców na arenie europejskiej
  • Praca nad otwartością na świat i możliwości, w które uposaża przedsiębiorców posiadających własne reguły i zasady
  • Odkrycie nowych rozwiązań i wspieranie w rozwoju

Prowadzący:
Patrick Cazeaux

Program szkolenia:

  1. Być przedsiębiorcą (podstawy)
    • Praca przedsiębiorcy: umiejętności rozwoju, zdobywania i opanowania
    • 10 cech, które należy posiadać, aby zostać przedsiębiorcą
    • Swoboda wolności i wyboru: startować teraz?
    • 7 dobrych nawyków w przedsiębiorczości
    • Najlepsza „wada” przedsiębiorcy: ciekawość
    • Przykłady ludzi sukcesu, którzy na początku ponieśli porażkę
    • Ćwiczenia: ocena osobista – część 1
  1. Przed rozpoczęciem działalności (podstawy)
    • Czy masz zdolności, aby być przedsiębiorcą?
    • Rozwijaj swoje pomysły i umiejętności
    • 10 zasad skutecznego liderowania
    • Planowanie biznesowe
    • Badania rynku i statystyki
    • Kup firmę lub stwórz własną
    • Wyłączna własność, partnerstwo, korporacja lub inne rozwiązanie
  1. Podstawowe pojęcia z zakresu finansów przedsiębiorstwa
    (+ ćwiczenia)
    • Majątek przedsiębiorstwa oraz źródła jego finansowania
    • Kredyt dostawcy (kupiecki)
    • Faktoring
    • Kredyty bankowe
    • Analiza wskaźnikowa
    • Zdolność przedsiębiorstwa do obsługi długu
    • Arkusz Cash Flow (przepływów pieniężnych)
    • Arkusz Prognoza i wykresy Cash Flow
    • Ćwiczenia z wykorzystaniem Arkuszu Cash-Flow
    • Porady, wskazówki, sugestie
  1. Stworzyć biznesplan (podstawy)
    • Budowanie biznesplanu: jak zorganizować strukturę planu biznesowego?
    • Planowana działalność a generowane zyski
    • Zespół osób o uzupełniających się profilach i ich wpływ na kształt firmy
    • Różne typy struktur firmy
    • Uefektywnienie działalności gospodarczej pod kątem znaczącego i trwałego udziału na rynku
    • Jakie elementy zawrzeć w planie biznesowym? Szablon 9-ciu punktów programu biznesowego
  1. Stworzyć plan marketingowy (podstawy)
    • Co to jest marketing?
    • Marketing 1.0 do 4.0
    • Tworzenie właściwej koncepcji marketingowej
    • Marketing on-line i teoria Maslowa.
    • Schemat piramidy dla marketingu cyfrowego/digitalowego
    • Strategia marketingu
    • Ustalenie polityki cenowej
    • 8 kroków do stworzenia dobrego planu marketingowego
  1. Plan działania handlowego w celu wdrożenia strategii (podstawy)
    • 7 pytań potrzebnych do powołania odpowiedniej strategii handlowej
    • Zalety strategiczne planu działania handlowego
    • Jak stworzyć skuteczny trójdzielny plan działań biznesowych?
    • Zastosowanie trójdzielnego planu działań biznesowych
  1. Działalność mikro-, małych i średnich firm (podstawy)
    • Kreowanie firmy w oparciu o minimalne koszta bądź ich całkowity brak
    • Struktury firm możliwe w Polsce
    • Działalność gospodarcza / spółka z ograniczoną odpowiedzialnością / działalność nierejestrowana / inne
    • Struktury firm możliwe w Unii Europejskiej
    • Analiza unijnych form na podstawie przewodnika szkoleniowego M. Skóra, K. Kopeć: “Polityka UE wobec MSP”
    • Rejestracja i podstawy każdego typu firmy
    • Obowiązki, możliwości i prawo pracy
    • Wsparcia / Finansowania
    • Kwestia dotycząca emerytur
    • Ogólny opis firm i ich oczekiwań w Unii Europejskiej
  1. Marketing / sprzedaż i system zarządzania jakością – EFQM (podstawy)
    • Podstawy marketingu
    • Promowanie i reklamowanie własnej firmy
    • Zarządzanie sprzedażą i relacjami z Klientami
    • Sprzedaż i reklamy on-line
    • Sprzedaż kierowana do rządu i instytucji – sprzedaż publiczna
    • Przepisy dotyczące marketingu, reklamy i sprzedaży
    • Wykorzystanie portali społecznościowych do bezpośredniej interakcji z klientem
    • Business Excellence Model (EFQM)
  1. Zarządzanie przedsiębiorstwem (podstawy)
    • Codzienne czynności
    • Pracownicy i komunikacja
      • Rekrutacja i selekcja pracowników
      • Podział zadań i delegowanie uprawnień
      • Jasny przekaz informacji
      • Motywowanie pracowników
      • Budowanie kultury pracowniczej i angażowania zatrudnionych
      • Wynagradzanie pracowników
      • Kierowanie zespołem
      • Zwiększenie efektywności zarządzania
      • Szkolenie i rozwój pracowników
      • Zwalnianie i odejścia pracowników
      • 25 powodów odejścia pracownika/podwładnego
    • Rozwijanie przedsiębiorstwa
    • E-biznes: bezpieczeństwo, poufność i zobowiązania prawne
    • Tworzenie i doskonalenie strony internetowej
    • Plan działania w celu wdrożenia własnej strategii
  1. Bilans i audyty w trakcie realizacji planu i strategii – „kultura” analiz, dostosowania i zmian (podstawy)
    • 10 porad, aby SWOT okazał się sukcesem
    • Wewnętrzna analiza firmy
    • Zewnętrzna analiza firmy, np. metoda Pestel i Porter
    • Podsumowanie i strategia / wizja firmy
    • Proste zasady drogi do wielkości dla polskich organizacji biznesowych
  1. Rozwój firmy (podstawa)
    • Planowanie postępu we własnej firmie
    • Badania, rozwój i innowacyjne rozwiązania
    • Eksport i import
    • Organizacje wsparcia biznesu dla eksportu
  1. Eksport i rozwój międzynarodowy (podstawy)
    • Dlaczego firmy rozwijają handel zagraniczny, międzynarodowy
    • Ścieżki eksportu i sprzedaży międzynarodowej
    • Zasady i reguły
    • Analiza, strategia, marketing – podstawy
    • Media społeczne
    • Organizacje wsparcia biznesu na eksport
    • Finanse / obroty, finansowanie eksportu i „wspólna sprzedaż na eksport”
    • Uwagi dotyczące obniżenia cen
    • Dotowanie transakcji
    • Model biznesowy ukierunkowany na uefektywnienie / progresję eksportu:
      – 3 międzynarodowe modele rozwoju
      – przykłady elementów strategicznych i sposób ich wdrożenia
      – przykłady firm odnoszących w branży sukcesy
    • Savoir-vivre, czyli dobre zachowanie i biznesowe za granicą
    • Budowa i kształcenie zespołu ludzi a kwestia eksportu
    • Schemat eksportu
  1. Ćwiczenia, portale i książki
    • Ćwiczenia: podsumowanie, biznes plan
    • Ćwiczenia: ocena i perspektywy osobiste. Część 2. Plan działań na dalsze lata

Zobacz inne szkolenia

Powrót do szkoleń

Chcesz zapisać się na szkolenie?

Napisz do nas

Harmonogram szkoleń

Zobacz najbliższe szkolenia