Logo

Konstruktywny przywódca

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Cele:

  • poznanie i przypomnienie elementów zwiększających efektywność zarządzania zespołem
  • umiejętność budowania komunikatów motywujących do działania
  • poznanie technik pomagających w budowaniu relacji i inspirowaniu zespołu pod presją czasu
  • radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w życiu zawodowym z poziomu Menadżera/Lidera

Korzyści:

  • doskonalenie umiejętności i technik przekazywania różnych informacji współpracownikom
  • znajomość narzędzi pracy z zespołem i wybór odpowiednich narzędzi dostosowanych do danego pracownika i zespołu
  • wzmocnienie własnych zasobów w zakresie budowania własnego autorytetu w zespole
  • odkrywanie nowych możliwości współdziałania i budowania zdrowych relacji z innymi
  • zwiększenie świadomości na temat roli Lidera w procesie zarządzania, delegowania i rozliczania pracy zespołu

Prowadzący:

Rafał Brożyna

Program szkolenia:

  1. Automotywacja jako ważny element bycia Menadżerem/Liderem
    • Od czego zależy, że „chce mi się chcieć”?
    • Rola nastawienia w mojej pracy Menadżera/Lidera
    • Zamiana problemu w cel podczas zarządzania zespołem
    • Proaktywność – Reaktywność
  1. Komunikacja grupowa i indywidualna jako ważny element zarządzania zespołem
    • Funkcje przywódcze – Lider czy Menadżer?
    • Systemy reprezentacji i ich wpływ na efektywną komunikację z pracownikami
    • Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie budowania autorytetu – programatory słowne i wizualne, czyli „Postawa Przywódcy”
    • Ćwiczenie na budowanie komunikatów z wykorzystaniem języka transformacji – komunikaty pozytywnie programujące współpracowników
    • Techniki konstruktywnej krytyki i udzielania pochwał jako narzędzia motywowania zespołu
  1. Autorytet Menadżera w procesie inspirowania i motywowania zespołu
    • Zarządzanie sytuacyjne według Blancharda – analiza indywidualnego stylu zarządzania zespołem
    • Dobór odpowiedniego stylu zarządzania do pracownika celem zwiększania efektywności jednostki i zespołu
    • Narzędzia wspierające poszczególne modele zarządzania zespołem
  1. Metaprogramy – klucz do umysłu współpracowników
    • Autodiagnoza własnego dominującego metaprogramu (podobieństwa – różnice, od problemu – do celu)
    • Metaprogram „podobieństwa – różnice” – opis
    • Metaprogram „od problemu – do celu” – opis
    • Strategie dotarcia do poznanych metaprogramów – budowanie komunikatów dopasowanych do „klucza” odbioru rozmówcy
  1. Radzenie sobie z konfliktem w zespole
    • Wyznaczania i rozliczanie celów – potencjalne źródła konfliktów – przeciwdziałanie konfliktowi
    • Warunki powstawania konfliktu/trudnych sytuacji w kontakcie z podwładnym, szefem, kolegą/koleżanką z pracy
    • Radzenie sobie z konfliktem – kroki działania
    • Postawa asertywna w relacjach ze współpracownikami – techniki werbalne i niewerbalne
  1. Zarządzanie zespołem w praktyce – warsztaty
    • Aranżowanie scenek z wykorzystaniem rzeczywistych sytuacji zawodowych z życia uczestników. Przygotowanie scenek w grupach z wykorzystaniem technik poznanych podczas szkolenia
    • Nagrywanie scenek na kamerę wideo. Realizowanie scenek w grupach w oparciu o zdobytą wiedzę podczas szkolenia
    • Analiza nagranego materiału. Feedback od Trenera i uczestników szkolenia
  1. Karta IPD (Indywidualny Plan Działania)
    • Każdy uczestnik szkolenia na zakończenie uzupełnia swoją kartę. Uwzględnia w niej aspekty związane z zarządzaniem zespołu i ewentualnymi zmianami, których dokona, mając na uwadze techniki i narzędzia poznane podczas tego szkolenia
  • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować po szkoleniu
  • Stop – jakich zachowań pozbywamy się podczas kontaktów ze współpracownikami
  • Continue – jakie pozytywne zachowania kontynuujemy

Zobacz inne szkolenia

Powrót do szkoleń

Chcesz zapisać się na szkolenie?

Napisz do nas

Harmonogram szkoleń

Zobacz najbliższe szkolenia