Logo

Mistrzowie Budowania Relacji

Czas trwania: 2 dni

Cele:

    • Przypomnienie oraz poszerzenie wiedzy z zakresu budowania relacji międzyludzkich
    • Budowanie własnego profesjonalizmu poprzez profesjonalizm osób reprezentujących firmę
    • Umiejętność radzenia sobie z różnymi rodzajami wymagających rozmówców – agresywny, arogancki, niezadowolony itp.

Korzyści:

    • Doskonalenie umiejętności rozmowy spełniającej najwyższy poziom savoir-vivre’u
    • Doskonalenie technik budowania satysfakcji i relacji w rozmowie z drugim człowiekiem
    • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami pojawiającymi się podczas kontaktów międzyludzkich poprzez techniki wywierania wpływu
    • Wzmocnienie własnych zasobów i predyspozycji w zakresie efektywnej komunikacji i wywierania wpływu
    • Nauczenie się radzenia sobie z technikami manipulacyjnymi
    • Odkrywanie nowych możliwości z kwestii współdziałania i budowania pozytywnych relacji z drugim człowiekiem
    • Zwiększenie świadomości na temat swojej roli w procesie komunikacji i budowania relacji interpersonalnych

Prowadzący:

Rafał Brożyna

Program szkolenia:

  1. „WIOSKA DADOO”
    • Gra zespołowa, której celem jest wskazanie elementów mających istotny wpływ na efektywną komunikację poprzez budowanie i utrzymywanie relacji z drugim człowiekiem. Polega ona na uświadomieniu sobie, że niektóre składniki posiadają bezpośredni wpływ na komunikowanie się z „wymagającym” rozmówcą na najwyższym możliwym poziomie profesjonalizmu.
      Uczestnik poznaje mocne i słabe strony budowania relacji oraz kluczowe elementy, na które koniecznie trzeba zwracać uwagę podczas współpracy z innymi osobami, aby budować głębokie i trwałe relacje.
  1. Metaprogramy – klucz do umysłu rozmówcy
    • Autodiagnoza własnego dominującego metaprogramu (podobieństwa – różnice, od problemu do celu)
    • Metaprogram „podobieństwa – różnice” – opis
    • Metaprogram „do celu od problemu” – opis
    • Strategie dotarcia do poznanych metaprogramów – budowanie komunikatów dopasowanych do „klucza” odbioru rozmówcy
  1. Komunikacja perswazyjna – werbalna i niewerbalna
    • Implikacje
    • Presupozycje
    • Inne lingwistyczne reguły wywierania wpływu
  1. Dodatkowe reguły wywierania wpływu
    • Reguła wzajemności
    • Reguła społecznego dowodu słuszności
    • Zasada niedostępności i inne
  1. Umiejętność asertywnego komunikowania się
    • Rodzaje postaw emocjonalnych: postawa uległa, postawa agresywna, postawa ASERTYWNA, postawa manipulacyjna
    • Asertywność: czym różni się od agresji, uległości i manipulacji – test na określenie indywidualnego poziomu asertywności
    • Zachowanie asertywne: jak radzić sobie z emocjami rozmówcy i w jaki sposób asertywnie odmawiać, kiedy rozmówca stawia żądania
    • Asertywność: jak to robić w praktyce – ćwiczenia na postawę asertywną podczas rozmowy; zwiększanie pewności siebie podczas kontaktu bezpośredniego
  1. Warsztaty
    • W drugim dniu połowę planowanych godzin szkolenia zajmą warsztaty. Kilkoro osób ze szkolenia przeprowadzi rozmowę z Trenerem, gdzie Trener będzie odgrywał „trudnego” rozmówcę. Praktyczne podejście – przygotowanie scenek w grupach w oparciu o zdobytą wiedzę podczas szkolenia
    • Przeprowadzenie scenek z wykorzystaniem kamery wideo
    • Po odegraniu/nagraniu wszystkich symulacji następuje analiza przeprowadzonych rozmów. Analiza polega na feedbacku otrzymanego od Trenera i uczestników szkolenia, co w przeprowadzonej rozmowie/spotkaniu zostało wykorzystane ze szkolenia, na co zwrócić uwagę w kolejnych rozmowach, a czego nie robić podczas rozmowy/spotkania z drugim człowiekiem. Celem analizy jest wskazanie elementów, na które uczestnik powinien zwrócić uwagę podczas rozmów i spotkań indywidualnych oraz grupowych
    • Po scenkach każda osoba uczestnicząca w nich otrzymuje informację zwrotną:
      > Od innych uczestników szkolenia
      > Od Trenera
  1. Karta IPD (Indywidualny Plan Działania)
    • Każdy uczestnik szkolenia na zakończenie uzupełnia swoją kartę. Uwzględnia w niej aspekty związane z kontaktem bezpośrednim i ewentualnymi zmianami, których dokona, uwzględniając techniki i narzędzia poznane podczas szkolenia
      > Start – zachowania, które zaczniemy stosować po szkoleniu
      > Stop – sposób postępowania, którego pozbywamy się podczas kontaktów z drugim człowiekiem
      > Continue – pozytywne zachowania, które kontynuujemy

Zobacz inne szkolenia

Powrót do szkoleń

Chcesz zapisać się na szkolenie?

Napisz do nas

Harmonogram szkoleń

Zobacz najbliższe szkolenia